Lubos Werner: Różnice pomiędzy wersjami
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
Stworzył kilka projektów witraży dla świątyń diecezji katowickiej: | Stworzył kilka projektów witraży dla świątyń diecezji katowickiej: | ||
*[[Parafia Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny i św. Maksymiliana Kolbe w Janowie Miejskim|Niepokalanego Poczęcia NMP i św. Maksymiliana Kolbe w Janowie Miejskim]] (1978), | *[[Parafia Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny i św. Maksymiliana Marii Kolbe w Janowie Miejskim|Niepokalanego Poczęcia NMP i św. Maksymiliana Marii Kolbe w Janowie Miejskim]] (1978), | ||
*Najświętszego Serca Pana Jezusa w Bielsku-Białej (1987), | *Najświętszego Serca Pana Jezusa w Bielsku-Białej (1987), | ||
*neogotycka kaplica Dobrego Pasterza w Świerklańcu. | *neogotycka kaplica Dobrego Pasterza w Świerklańcu. |
Wersja z 12:20, 7 sty 2010
Lubos Werner (1941-)
Urodził się 2 maja 1941 w Tarnowskich Górach. W 1959 roku zdał maturę w Liceum Ogólnokształcącym w im. S. Staszica w Tarnowskich Górach. W latach 1960-1966 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, dyplom uzyskał w pracowni malarstwa prof. Wacława Taranczewskiego. Oprócz projektowania witraży zajmuje się malarstwem sztalugowym, rzeźbą, ceramiką, metaloplastyką i scenografią. Jest profesorem w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Częstochowie. Zajmuje się sztuką sakralną.
Artysta projektował malowanie zabytkowych kościołów neogotyckich: św. Wojciecha w Radzionkowie (1977) i św. Jadwigi w Szopienicach (łącznie z polichromią, 1983) oraz wystrój wnętrza kościoła św. Anny w Tarnowskich Górach (1979).
Stworzył kilka projektów witraży dla świątyń diecezji katowickiej:
- Niepokalanego Poczęcia NMP i św. Maksymiliana Marii Kolbe w Janowie Miejskim (1978),
- Najświętszego Serca Pana Jezusa w Bielsku-Białej (1987),
- neogotycka kaplica Dobrego Pasterza w Świerklańcu.
Bibliografia
L. Makówka, Sztuka sakralna na Górnym Śląsku w II połowie XX wieku. Malarstwo i rzeźba, Katowice 2008, s. 239-242.
|